

Hvis du driver en webshop, ve du, hvor meget arbejde det kræver. Alene det at klargøre ordre, klare kundehenvendelser og oprette nye varer på websitet sluger kæmpe mængder af tid. Dertil er der ofte markedsføringsaktiviteter forbundet med at skabe synlighed over for sine faste følgere og overfor søgemaskiner som Google.
Alene markedsføringsaktiviteterne kan være et fuldtidsjob, hvis ikke der er et bureau inde over, der kan hjælpe med at skabe synlighed. Tænk blot på Facebook, Instagram, e-mailmarkedsføring og SEO – så er du sikkert helt forpustet!
Netop fordi der er så meget arbejde forbundet med at drive en webshop, kan det være en god idé at outsouce en del af arbejdet. Det er ikke sikkert, der er økonomi til at lade et bureau stå for alt marketing, så derfor gælder det om at tænke i tid vs. Kroner.
Noget af det der tager lang tid, er typisk tekstforfatning. Men teksterne er en essentiel del af websitet. Det ved de hos Tekstzonen, hvor de både laver tekster, der virker på den besøgende OG på søgemaskinen.
Med det menes der, at tekster sagtens kan udformes, så de er effektive begge steder – altså hos kunden og de søgerobotter, som skal afkode hjemmesidens indhold.
Tekstforfatning er typisk noget, der kræver flere timer, og som spiller en vigtig rolle for sitet. Derfor skal det også gøres ordentligt. Det er med andre ord ikke her, du skal forvente at gøre dig nogle tidsbesparelser, hvorfor det kan betale sig at indgå i samarbejde med andre virksomheder.
Det åbner for flere muligheder, da du dermed kan få taget professionel hånd om e-mailmarkedsføring, nyheder, blogindlæg, produkttekster, kategoritekster og typisk også dele af den onpage optimering, der er så vigtig for SEO. Dette kunne f.eks. være title tags og metabeskrivelser, som har stor indflydelse på Click Through Rate og dermed antallet af potentielt nye kunder, du kan lokke til.
Alt dette kan Tekstzonen hjælpe med. Læs blot mere her, hvor du kan læse om tilgangen til tekstarbejde. Husk desuden at de skrevne ord er en værdifuld investering, som frigiver din egen tid. Du kan dermed fokusere på de forretningsmæssige aspekter, hvor du brillierer og kan skabe øget værdi, altså kort sagt skabe større omsætning.