Går det lidt for godt for din virksomhed?

Jo, det kan faktisk gå lidt for godt nogle gange. Det er selvfølgelig enhver virksomheds mål at vokse, og vokse sig stærk. Hvis man er i den heldige situation at virksomheden er blevet godt modtaget blandt kunderne og i branchen, ja så kan man virkelig sige, at man har skudt papegøjen. Men hvad nu hvis det hele er gået hurtigere og bedre, end du rent faktisk havde planlagt? Her er 4 tegn på, at din virksomhed er vokset for hurtigt.

Der er ikke plads nok til alle

Trænger din virksomhed til mere plads? Det er det bedste tegn, når din virksomhed vokser på nettet. Det betyder, at det går godt. Måske går det endda så godt, at du trænger til at få udvidet dine faciliteter på selve virksomheden.

Det kan være, at du trænger til mere lagerplads, flere kontorbygninger, eller mere produktionslokaler. Og det er jo det bedste tegn på at virksomheden fungerer og at der er skub i sagerne. Hvis du f.eks. mangler kontorplads hurtigt, eller hvis du vil i gang med tilbygninger eller lign. så kontakt materieludlejning med J-jensen for råd og vejledning.

Har du flere midlertidigt ansat medarbejdere end fastansat personale?

Hvis du har været nødt til at ansætte flere medarbejdere hurtigt for at følge med, så er det et tegn på, at virksomheden er vokset hurtigt, men også måske for hurtigt. Husk hvor nøje du var med at ansætte de første medarbejdere.

Din virksomhed står stærkt, hvis du har personale med høj moral, og som forstår helt præcis, hvad der er vigtigt i netop din virksomhed. Dette kan gå tabt, hvis personalet ikke bliver introduceret for, hvordan tingene skal gøres, og hvorfor netop din virksomhed er unik. Det samme gælder, hvis du ikke genkender dit eget personale på f.eks. kontoret.

Føler du at virksomheden går fra den ene krise til den næste krise?

Hermed forstås det at der selvfølgelig vil være kriser der skal læres af. Men der skal også være tid til at undersøge, hvorfor netop krisen opstod, og der skal undersøges, hvordan netop denne krise undgås igen. Der skal være tid til at lære af fejlene, således at procedurer og retningslinjer kan planlægges for den fremtidige drift.

Går du ikke så højt op i detaljerne som i begyndelsen?

Det er ofte detaljerne der adskiller dig fra dine konkurrenter. Så enhver kritik bør tages alvorligt, og der skal reageres derpå.