

Har I kunder i jeres virksomhed, hvis data I gerne vil skabe bedre overblik over? Der findes rigtig mange lovgivninger og regulativer, man skal følge, når det kommer til kundedata, men hvis først der er styr på den del, kan det være information, som er værdifuld for jer som virksomhed. Det er her, I kan analysere på målgruppe og effektivitet af markedsføring blandt meget andet.
Ved at kigge nærmere på et CRM system og løsninger, kan I måske komme nærmere en beslutning om, hvad I vil gøre i jeres virksomhed. Hvis I indtil nu har indsamlet og analyseret jeres kundedata manuelt, har I formentlig også fundet ud af, at det er mere end fuldtidsarbejde og kræver, at I har ansatte, der er dedikeret til udelukkende at arbejde med dette. CRM står for Customer Relations Management, og med et CRM-system, der er sat ordentligt op, kan gøre arbejdet for jer og give jer de analyser, I har brug for, helt automatisk.
Integrer systemet I jeres andre løsninger
I har formentlig allerede digitaliseret store dele af jeres virksomhed, og derfor er det da også vigtigt, at jeres CRM-systemer er kompatible med disse og let kan integreres. I kan altid forsøge at forhøre jer ved en konsulent fra et IT-firma, som kan rådgive jer og give gode råd med på vejen til, hvordan I kan få et CRM-system integreret i netop jeres virksomhed.
Hvis I er vant til at bruge Microsofts platforme og blandt andet har jeres opgaver, notater, møder og andre ressourcer struktureret i et SharePoint, giver det rigtig god mening, hvis I også får integreret et CRM-system i jeres virksomhed, som kan fungere sammen med Microsoftløsninger. Det er der heldigvis rig mulighed for med de løsninger, der findes. Ved at have adgang til de data, CRM giver jer, vil I også kunne målrette til jeres kunder, som vil få en bedre oplevelse.