Dette trender i det digitale landskab lige nu

En af de store trends indenfor digital markedsføring lige nu er at bruge live-video til at sælge produkter og ydelser. Det er især Facebook, der er gået forrest med at udvikle denne teknologi, og det er Facebook Live, der er den mest populære platform for live-salg. Dog er der også andre trends vi ser i det digitale landskab, såsom social selling igennem platforme som LinkedIn.

Hvorfor er Facebook live populært for virksomheder?

Live salg på Facebook er en effektiv måde at nå ud til mange potentielle kunder på én gang, og det er en perfekt mulighed for at skabe en personlig forbindelse til kunden. Live-salg på Facebook er en stor fordel for både virksomheder og forbrugere, da det giver virksomhederne mulighed for at vise deres produkter og ydelser i virkeligheden, og forbrugerne kan følge med i realtid og stille spørgsmål til virksomheden.

Social selling og virksomheders brug af deres medarbejdere til at styrke deres brand

Social selling er en effektiv måde at bygge relationer med dine potentielle kunder på, og det handler primært om at engagere sig i samtale med sine kunder og netværk. Social selling sker ofte på platforme som LinkedIn, hvor du kan gå direkte i dialog med din målgruppe og på den måde opbygge tillid og få et godt ry. Når dine medarbejdere snakker positivt om forretningens produkter eller ydelser, og i en personlig vending, så gør det at deres trofaste følgere vil være mere tilbøjelige til at købe fra virksomheden. Derfor er det vigtigt at virksomheder kommer i gang med at aktivere deres medarbejdere til at være mere aktive på sociale platforme som LinkedIn.

Personlig forbindelse gennem live-video

Som nævnt ovenfor er en af de store trends i den digitale markedsføring lige nu at bruge live-video til at sælge produkter og ydelser. Selvom teknologien er forholdsvis ny, så har forbrugerne hurtigt vænnet sig til at købe produkter og ydelser gennem live-video. Forbrugerne kan på den måde se produkterne og ydelserne i virkeligheden, og de kan stille spørgsmål til salgs-personen på videoen, og få svar i realtid. Dette giver forbrugerne en personlig forbindelse til virksomheden, som påvirker forbrugernes beslutning om at købe.

Konklusion

Som det er nævnt ovenfor, så er live-video et nyt koncept, men forbrugerne synes at have taget godt imod det. Live-video er en personlig måde at sælge sine produkter og ydelser på, og forbrugerne kan på den måde se produkterne i virkeligheden, og stille spørgsmål til salgs-personen, og få svar i realtid. Det er også en tendens, at virksomhederne får deres medarbejdere til at gå aktivt ind på sociale platforme som LinkedIn og tale positivt om virksomheden og deres produkter og ydelser.