Hold styr på produktdata med en PIM-løsning

Måske ejer du en af de der webshops, hvor et datablad lettere kejtet er linket til på en produktside i form af et PDF-logo, folk kan klikke på. Nu er det ikke for at tale ondt om datablade, for de vigtige at have og kunne give kunder på forespørgsel, men de kan være lidt rodede, hvilket gør det svært for kunder at finde de oplysninger, de er interesserede i. Data kunne godt gøres mere overskuelige.

I stedet kan du gøre produktoplysninger tilgængelige ad andre veje. Ønsker du både fuld kontrol og overblik over produktinformationer, vil det være oplagt at investere i en PIM løsning – hvad er det?

Saml alle produktdata i et PIM system

Folder vi forkortelsen ud, står PIM for product information management. Et PIM system tillader dig at tilgå, redigere i og vise produktinformationer, så du altid kan sikre, at korrekte og relevante data bliver vist for potentielle kunder. Udover det bekvemme ved at kunne samle alle data i ét system, så kan du med et PIM-system også sørge for, at data fra produkter, du ikke sælger længere, fjernes.

Giv dine erhvervskunder de nødvendige data

Laver du ikke B2C-, men derimod B2B-salg, så kan et PIM-system gøre meget, når det kommer til at give dine erhvervskunder specifikke data i hænde, de skal bruge i markedsføringen af produkter, du producerer. Det vil bl.a. være ting som produktbilleder og specifikationer, mange erhvervskunder efterspørger – ting som typisk kan findes i et datablad, men er rare at modtage løsrevet fra bladet.

Gør det nemt at lave prislister og kataloger

Ønsker du en PIM-løsning til virksomheden, kan du hurtigt få én, der lader dig lave såvel prislister som datablade og kataloger, når kunder ikke er tilfredse med blot at få specifikationsdata udleveret. Et PIM-system kan konfigureres på et utal af måder, så kontakt et it-firma for at finde en fin løsning.