Få styr på medarbejdernes timer

TIdsstyrings app

Hvordan registrerer dine medarbejdere deres arbejdstid? På papirsedler som de lægger på kontoret? Har du en medarbejder, der sidder og overfører timerne til både medarbejdernes lønsedler og til de projekter, de har arbejdet på? Eller gør du det selv? Det er tidskrævende arbejde og helt unødvendigt. Nu findes der nemlig digitale timeregistreringssystemer, der sørger for, at timerne ryger lige derhen hvor de skal – med det samme. Det kræver blot at dine medarbejdere har en app på deres tablet eller mobiltelefon, som de skiver timerne ind i. Så der er virkelig meget tid at spare, hvis du skifter det gamle papirsystem ud med et digitalt system.

Gør tidsregistrering så let som muligt

Når dine medarbejdere har den app, der er tilknyttet det digitale tidsstyringssystem, kan de til en hver tid, meget nemt, taste det tidspunkt ind, hvor de starter deres arbejdsdag eller skifter fra det ene projekt til det næste. De er ikke afhængig af at huske papirtimesedlen og en kuglepen, der virker, for ikke at snakke om at huske at skrive tidspunktet på sedlen, når de begynder på dagen eller skifter projekt. En håndværkers arbejdsdag kan være travl, og det er med at gøre de nødvendige ting så lette og praktiske som muligt at have med at gøre.

Timerne registres lynhurtigt

I nogle af de digitale systemer er der indbygget et ”stempel ind” og ”stempel ud” ur. Så behøver dine medarbejdere ikke engang at skrive et tidspunkt. De skal bare trykke på knappen ”stempel ind”, når de møder og ”stempel ud”, når de har fri. Det er lynhurtigt gjort på vej ud af eller ind i bilen. I stempeluret ligger der også den praktiske funktion, at systemet automatisk afrunder timeantallet til det nærmeste kvarter. Det timeantal der vises er uden pauser. Hvis en af dine medarbejdere ikke har afholdt sin pause, kan han eller hun slå den pause fra, som systemet foreslår, hvorefter pausetiden lægges til den samlede arbejdstid. Derudover ser man overarbejdstimer angivet selvstændigt i systemet. Når en medarbejder godkender timeregistreringen ryger timerne direkte ind under punktet Timeseddel. Som leder kan du naturligvis gå ind og stille på indstillingerne i systemet, så de passer til dit firma.

Få et præcist overblik over timeforbruget

Den digitale timeregistrering gør det ikke bare let for dine medarbejdere at registrere deres timer. Den giver også dig et fremragende overblik over hvor mange timer, der er brugt på de forskellige projekter, som virksomheden har i gang. Når en medarbejder registrerer timer på de projekter, de arbejder på, går timerne ind på det enkelte projekt med det samme. Det vil sige, at du bare kan slå op i systemet under projektet og se alle oplysninger om timeforbrug, overarbejde mv. Du kan altså hele tiden holde øje med om timeforbruget afspejler det tilbud, du har givet kunden. På sigt er det en betydningsfuld kilde til læring og udvikling af din forretning. Du kan hurtigt se, om det hovedsaglig er en bestemt type projekter, der trækker mange timer og dermed undgå at give tilbud der ikke er rentable.