

De fleste virksomheder har et mål om at være synlige i deres branche og skaffe sig kunder ad forskellige veje. Det er nødvendigt for at have en virksomhed, der kan køre rundt, at der kommer nok kunder i butikken, og der er mange forskellige måder at tiltrække dem på. I gør garanteret allerede en del i forskellige former for markedsføring, ligesom I allerede har arbejdet på jeres brand og på det, I specifikt har at tilbyde.
Når man kigger ad andre veje, er firmagaver en god ting at overveje. Det gælder, uanset om det handler om, at I har købt en masse kuglepenne med jeres logo på, der deles ud og står til, at man bare kan tage en med hjem, eller om I går mere specifikt til den og bestiller bamser til kundernes børn eller notesbøger og forskellige former for tryksager, der står. Det er en diskret måde at få sit logo og sit slogan ud at cirkulere i samfundet.
Til kunderne – eller til medarbejderne?
Selvfølgelig er gaver og forskellige reklameartikler til kunderne noget af det, der er en god idé at indregne i budgettet, men de fleste sætter pris på, at der også bliver tænkt på medarbejderne. Her behøver det ikke at være plastickuglepenne eller bamser, man har i tankerne, men man kan godt overveje at finde noget, der er mere langtidsholdbart, og hvor logoet måske er mere diskret, så tingene bliver brugt.
Det kunne for eksempel handle om et knivsæt og et skærebræt, hvor logoet er pænt indgraveret. På den måde bliver det en gave, som dine medarbejdere faktisk kommer til at sætte pris på, og som kan bruges i ethvert hjem. Det er de færreste, der ikke kan bruge den slags ting. Det kunne for eksempel være, at I i virksomheden giver julegaver, eller at I har skabt et godt resultat, der skal fejres.