Sådan optimerer du din webshop med SEO

Mange tror fejlagtigt, at SEO kun er noget, man laver på selve hjemmesiden og den eventuelt tilhørende blog, mens man lader webshoppen stå for sig selv. Dette er ikke korrekt. En webshop kan og bør altid SEO optimeres på lige fod med resten af hjemmesiden. Det er fint at SEO optimerer en hjemmeside og tiltrække trafik den vej, men det er ikke noget garanti for, at det leder til konverteringer. Ved at SEO optimerer en webshop kan man lede trafikken direkte til produkterne og dermed øge chancerne for, at et besøg bliver til en konvertering. I denne artikel kan du læse mere om hvordan du SEO optimerer din webshop.

Lav en søgeordsanalyse

Når du skal optimere din webshop skal du starte med at lave en søgeordsanalyse på samme måde, som man ville, hvis det drejede sig om hjemmesiden generelt, eller forskellige former for blogindlæg eller artikler. Det du skal finde ud af, er hvad brugerne søger på, når de leder efter de produkter eller ydelser som din webshop tilbyder. Ved at finde ud af det og bruge disse søgeord- og termer, kan du lede trafikken direkte til produkterne og øge chancerne for at foretage et salg.

Implementer dine søgeord

Som nævnt, så skal du implementere de søgeord- og termer som du har fundet frem til, ved hjælp af din søgeordsanalyse. Dette gøres ved at flette dem ind i dine produkt- og kategoritekster, på en flydende og naturlig måde. Det kan Google nemlig rigtigt godt lide.

Sådan finder du hjælp til SEO

Hvis du for eksempel bor i Kolding og gerne vil have hjælp til din SEO, søger du blot på Google, ved at skrive ”seo kolding”. Bor du i en anden by, skifter du blot bynavnet ud med navnet på den by du bor i. Efterfølgende kan du se alle de bureauer der tilbyder SEO i din by.