Fire gode tips: Sådan får du mere ud af dit marketingbudget

Driver du din egen webshop? I så fald er du sandsynligvis meget interesseret i at få det maksimale ud af dit marketingbudget. Det er dog ikke altid, at det er nemt at gøre – især hvis man er relativt grøn, når det kommer til marketing på nettet.

Herunder vil du dog blive præsenteret for fire gode tips til, hvordan du kan få mere ud af dit marketingbudget. Måske du allerede bruger et eller flere af dem, men fælles for alle fire er, at de er værd at udnytte.

1. Brug retargeting

Hvis du ikke allerede gør brug af retargeting, er det vigtigt, at du får sat det op. Her er der nemlig tale om en særlig type annoncer, der følger folk, der tidligere har besøgt din webshop. Formålet med disse annoncer er, at de skal overbevise personen om at vende retur og gennemføre købet.

Denne form for marketing er enormt effektiv, hvorfor du også kan forvente en rigtig god ROI (Return on Investment). Retargeting kan sættes op på flere platforme, men et sted, hvor det er særligt effektivt, er på de sociale medier, herunder især Facebook og Instagram.

2. Udnyt data til målretning

Der skal ikke være nogen tvivl om, at den bedste måde at forbedre din marketingindsats på, er ved at bruge de data, du allerede har til rådighed. Data kan nemlig hjælpe dig med at finde ud af, hvordan du bedre målretter din marketing.

Det skal dog ikke være nogen hemmelighed, at det ikke altid er nemt at eksekvere på disse data. Netop derfor er det en rigtig god idé, at du sørger for at bruge en platform såsom Custimy.io til formålet. En sådan platform hjælper dig nemlig med at analysere og eksekvere bedre på dine data.

3. Find ud af, hvor dine kunder kommer fra

Du kan også bruge dine data til at finde ud af, hvor dine kunder kommer fra. Hvis du kan se, at en stor del af dine kunder kommer fra en specifik kampagne på Facebook, bør du overveje at skrue op for budgettet på denne, da det vil få den til at sprede sig yderligere.

Viser dine data derimod, at en stor del af dine kunder kommer fra Google, bør du se nærmere på, hvilke søgeord, der er tale om. Med viden om dette, vil du nemlig kunne målrette din indsats med SEO bedre.

4. Overvej at udlicitere

Er det dig selv, der står for din marketing? Hvis ja, så bør du overveje at udlicitere det til enten en freelancer eller et bureau. Det vil naturligvis betyde, at du skal bruge flere penge på det, men de er dog som regel godt givet ud.

Det skyldes naturligvis, at en specialist vil have evnerne til at få mere ud af dit budget, end du selv kan. Hertil er det også vigtigt at nævne, at det ikke er værd at spare på dit marketingbudget, da det trods alt er din markedsføring, der bringer nye kunder ind i din forretning.