Guide – sådan SEO-optimerer du bedst

markedsføring

At drive virksomhed online, er ikke det samme i dag, som det var engang. Derfor er det vigtigt at du har styr på dine salgsstrategier. Der er mange ting, som kan gøre din hjemmeside mere tilgængelig, og dermed øge trafikken, men en af dem er helt essentiel. Det er selvfølgelig SEO-optimering vi snakker om her. Når du SEO-optimerer din hjemmeside, bliver den mere synlig på søgemaskinerne, og dermed er der flere der ser siden. Her kan du læse om præcist hvorfor SEO er vigtigt, og hvordan du laver den bedste strategi for dit SEO-arbejde.

Hvorfor SEO?

SEO lægger hele grundlaget for hvordan du sælger mere på din hjemmeside. Design og tilgængelighed er selvfølgelig vigtigt, men det mest essentielle er, at dine potentielle kunder får buddet om at klikke ind på din hjemmeside. Her kommer SEO ind i billedet. Med SEO kan du lokke flere til, fordi flere vil få øje på dig på internettet. Kan du komme ind på første side, når nogen søger på et bestemt keyword, er du nemlig næsten sikret, at flere vil forholde sig til din hjemmeside. Det er nemlig keywords det hele handler om. Har du valgt de rigtige, er du sikker på at lokke de helt rigtige kunder til. SEO er på den måde en kamp om ord, fordi sejren ligger hos den der har de helt rigtige keywords. Derfor er det vigtigt at vælge dine keywords med omhu, når du lægger din SEO-strategi.

seo

Nøglen til succes

Det er ikke for sjov, at det hedder keywords. De åbner nemlig en ny verden for dig og din hjemmeside. Derfor er det vigtigt at du omhyggeligt placerer dine søgeord der hvor de hører hjemme. På den måde kan du komme til at bruge dem på den bedste måde. Når du vælger dine keywords, er det næsten som at lægge en marketingstrategi. Du skal analysere dit marked, og på den måde komme frem til præcist hvad essensen af dit produkt er. Det kunne fx være noget, som var et godt keyword. Når det kommer til SEO-strategi, er det noget af det mest vigtige, at vælge de der er mest relevant for lige præcist din hjemmeside. Det kan være det produkt du sælger, eller den service du udbyder. Dog kan det også være noget man tit vil søge på i den forbindelse. Det kan være du fx kan vælge ”vandhane” som keyword, hvis du sælger armaturer.

Undersøg din målgruppe

Hvilke keywords du skal gøre til et led i din SEO-strategi, handler også om hvem der skal købe dit produkt. Måske sælger du noget, som hedder noget der lyder akademisk, men har en målgruppe, der ikke ville bruge akademisk sprog eller omvendt. Det kan være en stor hjælp at undersøge sin målgruppe før man laver keywords. Her skal du sætte dig i køberens sted, og forestille dig hvem der kan have lyst til at købe netop dit produkt. Når først du har styr på hvem der vil købe dit produkt, kan du arbejde dig videre til hvilke keywords du skal bruge, ved at forstille dig at du er en person i målgruppen der leder efter dit produkt. Hvad ville denne person søge på?